Produktserie: Koncentrat

Koncentrat för lokala blemmor, inflammationer och aknesymptom

Här hittar du koncentrerade produkter som är utformade för att effektivt kontrollera och reducera lokala blemmor, inflammationer och aknesymptom. Det är viktigt att följa instruktionerna noga när du använder Aknicare serien och att inte använda mer än rekommenderat. Undvik att använda produkterna för ofta eftersom det kan orsaka irritation och torrhet i huden. Om du använder andra hudvårdsprodukter eller mediciner för din acnebehandling bör du kontrollera med din hudläkare eller hudterapeut om det är säkert att använda Aknicare serien tillsammans med dessa produkter.

Olika egenskaper

AkniCare Skin Roller Synchroline är ett koncentrat för inflammationer och blemmor. Verkar genom att dämpa bakterietillväxten (PBA), normalisera talgproduktionen och hyperkeratinisering utan att vara uttorkande. Kombineras med fördel med Aknicare kräm. Lämpar sig främst för lokal applicering på mindre områden. Appliceras direkt på inflammationer och blemmor med 2-3 timmars intervall mellan appliceringarna.
Aknicare Lotion är den mest intensiva produkten i Aknicare serien. Innehåller 0,5% Salicylsyra som kontrollerar och reducerar aknesymtom. Salicylsyra gör även huden mindre fet och mjukgör effektivt. Aknicare Lotion kan med fördel även användas efter rakning för att motverka rakutslag (follikulit). Verkar genom att dämpa bakterietillväxten (PBA), normalisera talgproduktionen och hyperkeratinisering utan att vara uttorkande. Används lokalt på blemmor eller större områden, 2-3 ggr per dag eller efter behov beroende på omfattning.